torsdag den 9. januar 2014

Just strolling around

D. 8 januar

Jeg gik lidt rundt imellem gaderne, også ved en 16 tiden tog vi til Josh's basketball kamp på Columbia prep. Det var mærkeligt at komme tilbage på CGPS, der var mange jeg kunne kende ansigterne på, men ikke kunne huske navne på (lidt pineligt, når folk sagde "hej" til mig, og jeg ikke kunne huske deres navn).
Det var den første baskeball kamp jeg nogensinde har været til, den var rigtig spændene faktisk. Basketball spillerne løber faktisk ret meget, det ser meget mere afslappende ud på tv. Selv dommerne svedte, selvom de ikke løb ret meget.

På vej hjem stoppede vi ved Bloomingdales, hvor Enya og jeg fik vinterjakker til Grier. Jeg er rigtig glad for min, for den er dejlig varm, hvor den anden jakke jeg havde var mere en by vinterjakke.
Vi spiste også på BRGR, som er en burger restaurant ved 3 avenue 61st.

D.9 januar/ i dag

Besøgte jeg CGPS for jeg skulle spiste frokost med Jessie. Vi tog på "Blossom", som ligger på Upper West Side. Det var første gang jeg spiste på en vegan restaurant, for Jessie prøver at være veganer. Jeg forstår ikke den disciplin veganer har, for det er jo ikke fordi de ikke kan lide kød og produkter fra dyr? Jeg kan godt forstå hvis folk ikke kan lide kød eller fisk.
Der er så mange retter, hvor man propper æg, mælk, smør, du kan jo ikke spise kage?
Nåh, men det smagte faktisk rigtig godt, undtagen jeg synes tofu smagte af ost eller lidt af intet. (det smagte nok af ost pga det lignede ost).
Vi fik også te, som var rigtig god! Jeg elsker virkelig te.

Vi tog resterne af maden med i en doggy bag, også tog vi tilbage til CGPS, hvor jeg tog med Samara til Cheramics class.
På skolen var rigtig mange som kunne genkende mig, og mange som jeg faldt i snak med. Nogen troede jeg var kommet tilbage for "good".
Da jeg gik ud af skolen havde jeg en sjov følelse af de ja vu (igen), som om det var en normal dag og jeg havde været i skole og var på vej hjem. Det er sjovt hvordan man kan falde så hurtigt tilbage på en gammel hverdag så hurtig.
Jeg gik igennem Central Park, det var virkelig skønt vejr og rigtig vinter smukt.

Jeg tog bussen ved 5th avenue, ned mod 53rd street. For jeg tænkte at jeg ville tage et smut på Moma.
Der var nogle rigtig gode billeder af Gerhard Richter, som havde malet øjeblikke af liv og død. Billederne var baseret på medlemmer fra Red Army Faction, som kidnappede og dræbte mange mennesker igennem 1970'erne. Ritcher baserede billederne på aviser og politi billeder. Han lavede de her billeder for at påminde os at vi lever i en god tid.
Billeder var også rigtig godt malet, der var en hel stemning af uhygge og mystic, der hvor billederne hang. Hvis man så billederne langt fra kunne man se hvad det skulle forstille, og jo tætter man gik jo mere blurred blev maleriet, som om det forsvandt.

Efter Moma gik jeg ned igennem gaderne, hvor jeg blandt andet købte en bog i Barnes and Nobels (the faults in our stars) Og så købte jeg sokker i H&M, så jeg ikke løber tør på Grier.

Nu sidder jeg hjemme i lejligheden, og det er aften. imorgen skal jeg mødes med Samara, Nathalie og Jessie. Vi tager ud og spiser også downtown, måske til Jake Bugg koncert.

Her er nogle billeder fra de to dage:)











Ingen kommentarer:

Send en kommentar