tirsdag den 7. januar 2014

And so it begins!

NYC 

Du kan høre bilerne der kører nede på the Queens bridge, og du kan se lysene, som aldrig slukkes.
Ja, du er ikke i tvivl om, hvor du er. Du er på Manhattan Upper East side 61st st i bygning 420 på 22 sal!

Lige nu sidder jeg i min gamle seng på Enya's og mit værelse, jeg har udsigten til "the good old" East river og lyden af biler, som farer over Queens bridge (59'ner broen).
Det er som om at være tilbage som exchange student igen, men alligevel er der noget som er anderledes.
For denne her gang er jeg nemlig ikke en exchange student, "nej" jeg er kommet for at blive det næste
1 1/2 år! Også må vi se, om der bliver en lille udvidelse af tiden. (hvilket jeg håber på, da jeg også drømmer om at gå på college i USA). Lige i forløbet skal jeg bare graduere highschool på Grier boarding school.

"You never know what you gonna get" - Forrest Gump 

I dag forlod jeg Danmark. Jeg mellemlandene i Amsterdam, hvor jeg aldrig har været i mit liv før. Så jeg fik lige købt nogle tulipaner med og et enkelt postkort. Jeg sad i deres lufthavn i omkring de 3 timers tid. Tiden gik dog stærkt, da jeg underholdte mig selv med et Psychologies og Cosmopolitan bladet også fik jeg da også lidt mad...
Jeg fløj med KLM airlines og fly nr. 9358, som var udemærket. Jeg var heller ikke i tvivl om at jeg fløj mod USA, for man blev stoppet med snacks, mad og drikkelse (som i sodavand, juice og vand). Man skulle jo helst ikke være for magrer, når man ankom i JFK lufthavn. De havde også et godt udvalg af film, blandt andet en masse Disney film, så der var ikke rigtig noget der manglede. Jeg nåede at se: -Bracve (tror den skal foregå i Ireland minder mig om dig (Caoimhe:) - Groove (det startede med G er ikke helt sikker på resten, men det er en faktisk meget interessant animations film om hule menneskerne). Og mere til, så har holdt mig vågen på hele turen, så jeg kan komme ind i den rigtige tidszone.

Det var på en måde rigtig underligt at komme tilbage til byen, men jeg har også savnet dens liv og valg muligheder.
Jeg glæder mig til at se hvad de næste 2 måneder vil bringe (da jeg lommer et smut tilbage til DK i starten af marts), især på at komme til Grier!

Godnat og Knus :)

- Lærke
Ps. ser frem til shopping imorgen (med jeres creditkort mor og far:)


East river


Har også lige fået en ny amerikansk mobil af familien Iphone 5C


 Se sengen har fået nyt betræk :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar