lørdag den 8. juni 2013

New york, I love you


Det er helt vildt hvordan tiden flyver afsted, min første tid her ligger så langt væk fra mig. Jeg kan tydelig huske min første dag, hvor jeg ikke kendte byen særlig godt. Men nu har jeg lært den ligeså godt som min lille hjem by "Sorgenfri," måske bedre da Manhattan jo er opbygget i grids undtagen down town. 
Jeg bruger i hverfald en masse tid ude på gaderne, om det så er en lille gå tur hen til en veninde eller en lidt længere transportation. 

New York City er ikke bare verdens bedste by, det er en by med en "unique atmosphere that's created by the melting pot of different people" Jeg er så glad for at have kommet så tæt på dens sjæl, som man kun kan opleve af at være en del af den. THE EVERYDAY LIFE  
Det er ikke kun de mange dejlig mennesker jeg har mødt jeg skal tage afsked med, det er også selve New York City.

Her er der nogle billeder igennem hele året.
Der er rigtig mange forskellige vidunderlige sider af Manhattan! 
Som jeg har haft haft skønne oplevelser af, lige fra turist attraktioner til den almindelig new-yorker .
Knus. 
Håber i vil nyde billederne, ligeså meget som jeg har gjordt at tage dem. 

 Nede ved East River som jeg løber aften ture ved.

 New York har fået en hel masse City bikes over det hele omkring i byen, ja det ligner jo næsten helt København!

 Udsigt til East River fra the Empire State building 

 Den stor turist attraktion Time Square, Jeg bryder mig ikke personligt at gå rundt i blandt alle de mennesker og alt den larm og lys, som man bliver omringet af.
Så hvis du er et natur menneske er det nok ikke det bedste sted at befinde sig. 

The statue of liberty, som var det først Immigranterne fra 1920'erne så da de sejlede til USA for at søge frihed og en bedre fremtid.   

Midtown, er et dejlig sted.   

 Mine mange ture hjemad fra skole, langs the resevoir i Central Park.

Fra Roosevelt Island, som ligge lige overfor hvor jeg bor.  

En aften løbe tur lang East River. 

Til venstre se du den bygning som jeg bor i.  

Når det regner her i NYC så regner det ikke bare lidt som i DK,  nej det er i stor mængder hvor en paraply ikke er nok, også er det i flere timer.

Downtown Madison Square. 

Upper East Side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar