søndag den 9. juni 2013

Moma chill out

Hej:)

I dag havde jeg en dejlig stille og rolig dag, jeg besøgte Moma, som er en af mine ynglings museumer her i New York city. Der var en ny udstilling, som jeg ikke havde set før, den var meget interessant med en moderne idé. Der var stilt en masse spille maskiner op fx. pack man altså simple spil, også var der hængt nogle flotte grafiske billeder fra et grafik kort fra en computer meget besynderlig. Det fik mig til tænke på hvor elektronisk verdenen er blevet, ja vi mennesker er nærmest blevet slaver til vores mobiler. Der går ikke en dag uden elektronik eller entertainment fra en Iphone/smart phone.
Forleden gik jeg forbi en udendørs restaurant hvor et par (couple), som sad og ventede på deres mad, og de sad begge på deres telefoner, uden at have en samtale, begge opslugt i af deres telefon. Der er mange ting en Iphone/smart phone er god til, for eksempel hvis man er faretvild eller skal komme i kommunikation med en anden person, men jeg synes næsten at det hele Iphone og dele sine oplevelser konstant med sine venner, har taget grundigt overhånd. For man isolere sig selv fra verden og går glip af øjeblikket. Det er vel okay hvis man sidder og venter på sin bus, men man skal ikke søge sine visuelle venner i stedet for de personer man er fysik sammen med. Jeg kan blive så irreterede på venner, som sidder og skriver med deres venner over facebook, når man sidder og prøver at have en samtale. De siger de kan multitaske, men der er ingen mennesker som er "programmeret" til at have to samtaler kørende med to forskellige mennesker.
Der er mange mennesker, som har misforstået hvad man egentlig skal brug en mobil til. Man kan nærmest ikke engang nyde sin mad, uden man skal have et billed af det (hahha)?! Jeg ved godt jeg selv er opslugt af den elektroniske verden, men jeg vil gerne ærlig sige at jeg er addicted, jeg prøver at trappe ned på facebook og andre elektroniske tids fordrivelser, men det er meget svære end man tror at lade være med at bruge sin mobil hele tiden. (for eksempel lige nug hvor jeg sider og skriver til jer).  Min Mobil er min personlige sekretær, som holder orden på min dagsorden og hjælper mig med at holde kontakt til de venner som jeg ikke har mulighederne at se, hvilket har hjulpet mig rigtig meget de seneste 10 måneder. Men jeg vil prøve i en af ugerne i sommeren kun at bruge min mobil til det den oprindelig skal bruges til.

Efter Moma gik jeg til Central park, for at skrive i min notebook og nyde lidt sol. Men der var den Portugiske parade, så hele 5th avenue var spærret af, og man kunne kun crosse til the east side nogle bestemte steder. Så det tog mig hele 30 min at gå til CP dvs. kun 7 blokke!! Som normalt ville tage 7 min.
Men jeg fik nydt solen da jeg endelig nåede frem, da je gik hjem tog det igen 30 min bare for at finde et sted jeg kunne krydse til east. Jeg var godt træt af at gå i mellem en masse svedig mennesker og en masse larm, da jeg endelig nåede hjem. Jeg skypede med mine forældre, som var på vej i seng, vi fik snakket om mulige sommer planer, men det er rimeligt rodets så nu for vi at se  hvad sommeren kommer til at byde.

Efter at havde skypet gik jeg en lang tur med Coco ned langs East river, det var dejligt varmt udenfor.
Og nu sidder jeg bare og hører musik og skal til at spille guitar når jeg er færdig med det her indlæg.

Knus vi ses om 11 dage!

Coco og jeg nyder aftenen. 

The queens bridge. 

 61st-93st

I hunde legepladsen med de andre hunde. 

 East River.


I elevatoren på vej op til lejligheden. 

Ved udsigtsposten.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar