lørdag den 30. marts 2013

DC, Philadelphia, NYC


Hej 

Glædelig påskeferie! Jeg har lavet en del forskellige ting her i mit Springbreak; Den første uge var jeg hjemme og hygge i byen, hvor jeg mødtes med nogle YFU studenter osv..Om lørdagen tog jeg toget 3-4 timer mod Washington D.C, hvor jeg mødtes med 50 andre Yfu’er på The East trip! Vi var i D.C i 3 nætter og 1 dag i Philadelphia også tog vi til NYC i 4 dage. 

Washington D.C:

Det var et frygteligt vejr med både sne, slud og regn, så det var ikke lige det fedeste at gå rundt udenfor i 2-3 timer udenfor rundt i centrale D.C Selvom der var rigtig mange historiske monumenter som var værd at stoppe op for. 
Der skete noget ret pineligt/sjovt. For jeg troede at ”The Capital Building” var ”the White House” (haha) Lidt pinligt. Men de er begge store og hvide, så det er vil lidt forståligt .” (I hope so).Vi så det kendte ”Washington monument,” som stod overfor Abraham Lincolns statue og den. 
Der var også mærket hvor Matin Luther King havde stået og holdt talen ”I have a dream.”Vi så en masse forskellige monumenter og historiske steder, at jeg ikke kan huske alle navne på stederne, men vi så the Vietnam og det gamle bibliotek med Jeff Jeffersons bøger og gamle verdens/amerikanske kort Vi var også på en masse museums, blandt andet The Holocaust museum, det var virkelig et intens museum, hvor jeg fik en rigtig dårlig fornemmelse efter. Det er så uhyggeligt hvad der skete under 2 verdenskrigen, hvordan kan man behandle mennesker sådan? Jeg så nogle klip fra hvordan de begravede de døde lig, ligene var kun skind og ben, jeg blev rigtig utilpas, men de lagde dem bare i store bunker også derefter skubbede de dem bare den i store fælles grave med en kæmpe maskine… Det er så sørgeligt at folk bliver inddelt i kategorier på sådan en måde jøder, sorte, homoseksuelle, hvide, asiater osv.. For alt i alt når vi er skeletter er der ingen som kan se forskel på hvem der er jøder, sort eller homoseksuel.  Det var en spænede tur i D.C, selvom det regnede og sneede en del,  det var alligevel et smukt åben sted. 
Jeg tror D.C er et super dejligt smukt sted når det er sommer, men her i kulde er det ikke lige det fedeste sted, fordi alle monomenterne og historiske steder er udendørs, så man kan let blive træt af at gå rundt i kulden. (og jeg er ikke en stor fan af kulde og vinter, så det hjælper ikke så meget.) 

Philadelphia:

Vi fik en guid tur i dejlig solskin i Philadelphias gader, med båd museums stops og baggrunden for Philadelphias, som havde været USA’s Capital. Vi havde en rigtig sjov guide, som var rigtig ironisk og nationalistisk. Vi sluttede dagen af med at spiste aftensmad på et sted, som havde Philadelphia sandwich som de havde overrated, for det var bare noget brød og noget kød (haha). 

NYC:

Da vi om aften kom tæt på Manhattan og vi kunne se skyskraberne fra lang afstand jublede alle, for de glædede sig så meget til være i NYC (the best city in the world!)Det helt vildt underligt at se NYC fra en turists vinkel, men det gav mig også ny energi til at se byen. Vi så en hel masse turist attraktioner, som jeg ikke engang havde set, selvom jeg har været her i 7 måneder. Vejret var super skønt heldigvis! Ellers ville det havde været ulideligt, for vi var hele tiden uden for fra kl. 8 om morgen til 22 om aften.Vi var oppe i the Empire State Building, ground zero (ikke inde i museumet), Wallstreet, Kirker, the Met, Soho (shopping), China town, Brooklyn Bridge, Midtown, upper west side, Harlem, the statue of Liberty, Spiderman on Broadway show og hard rock cafe, of Times Square. Så nu er der næsten ikke noget jeg ikke har set, så det var rigtig godt at få lavet nogle turist ting.

NEW YORK CITY ER DEN BEDSTE BY I VERDENEN!
Jeg er så glad for at jeg har haft muligheden for at tilbringe mit udvekslings år i NY. Knus. 

Ps. Jeg mødte og snakkede med Ann Hathaway ved Greenwich Village, så nu har jeg også prøvet at se en celebrity casual på gaden. De andre studenter troede jeg snakked med en af mine veninder fra byen, da de vidste jeg boede her inde. (hihi) 

dobbel klik på billederne for at få dem større:)










































      






















































Ingen kommentarer:

Send en kommentar