torsdag den 21. marts 2013

Art Is what the eyes sees

Moma 

I dag tog jeg på Moma med min franske veninde Honorine, jeg kom gratis ind da jeg her skole ID, hvilket er meget rart for normalt koster det $20. 

Bygning er nærmest et stykke kunst i sig selv ligesom Guggenheim, med store åbne vinduer, hvide rene vægge så fokuset er på kunsten, arkitekturen er bare vidunerlig. Hvis man bare kunne bo sådan et sted, det ville nok være toppen af alt. Jeg elsker at den moderne kunst er åben "minded" og ny tænkene på alle mulige faconer og  jeg elsker at de bruger en masse faverige farver på deres palet. 

Kunst er mange ting, kunst er idéen i sig selv for der er ikke nogle grænser for hvad der er kunst. Man kan bruge sine drømme, tanker også gøre idéer levende. 
Jeg er uenig med Frida Kahlo "I never painted dreams, I painted my reality." Det citat var personligt og reflektere hendes livs syn, nu var hun heller ikke ligefrem heldig, for hun var i to uheld også Læs mere om hendes liv her        
Jeg disagree fordi man kan netop bruge kunsten til at fremfører sine drømme, fordi der ikke er noget som stopper en (der er frit løb) og der er ingen grænser for hvad der er rigtig og forkert. Jeg tegner og maler hvad der er rigtig ifølge min verden, for jeg er den der bestemmer hvilken retning min strøg går om det så er tilfældigt, ligeså tilfældigheden som verdenen. 

Jeg fik virkelig tænkt meget på mine omgivelserne i hverdagen og på virkeligheden og drømme, af at gå rundt i blandt al den kunst. 

Knus.



 Le Pain 

 I Washington square (park), var der en masse egern, de var slet ikke bange for mennesker, så jeg kunne få min linse helt tæt på uden zoom.


 Honorine som jeg tog på Le Pain med:)


Her kravler egernet op af en man som har noget brød.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar