søndag den 27. januar 2013

Who are you?

Hej! 

I dag gik med en tur Downtown sammen med Jessie, hvor vi var til en Yoga time på Broadway Soho. 
Er du gal mand yoga er egentlig vildt hårdt, jeg har aldrig rigtig regnet det for noget. Da jeg tænkte at man bare strakte ud og slappede lidt af (haha), men det er jo utrolig meget styke og balance træning. Så det var virkeligt en vellykket træning. Så nu behøver jeg ikke at gå ned i fitness i dag, for efter Yoga fik vi noget frokost også shoppede jeg. Shopping er faktisk også motion på en mærkelig måde haha, for man går rigtig meget.
Jeg fik gået hele dagen til kl. ca. 17.00. 
Jeg elsker Soho de har så mange små og finurlige butikker fyldt med en masse skatte, og så har de jo de store brands som fx. Tommy Hilfiger, Levis, All saints og Alexandra Wang osv.. Jeg fandt et outlet, hvor jeg fik nogle rigtig billige Levis bukser til 46 dollars også fik jeg shoppede en del i Brandy Melville, som har det dejligste og blødeste behagligt tøj til en "reasonably price," så der fik jeg købte en masse dejlige forårs/sommertøj. Nu hvor vi snakker om sommer, skal jeg jo til Hawaii her på lørdag! Jeg glæder mig så overdrevet meget, jeg skal surfe, kano tur og nyde solen med en masse andre YFU'er:) Så det bliver bare det næste højde punkt! 

Who are you? 
Som i ved går jeg nogle gange til "Youth church" om søndagen, hvor vi snakker om livs lektioner relaterede til biblen el. hvad et mennesker indenrummer, det er meget lærerigt. Fx. hvad er en god leder? sidste gang var det "beskriv dig selv". Har du nogensinde sat dig ned og tænkt over hvem du egentlig er, og hvilket værdier du har? 
Det er sindsygt svært for man vil jo ikke være egoistisk og sige jeg er den bedste i verden (haha), nej man er lidt mere beskeden.
Men det er godt at sætte nogle mål, så man kan ændre sig til den person man gerne vil være. Hvis man ser tilbage i sin fortid vil der altid være ting og situationer, som man ikke er stolt over -lige fra små ting til store ting. 
Så det er altid godt at lære fra sine fejl, for ellers forbedre man sig jo ikke.

Jeg har nok forandret mig mere i år end jeg selv ved, men det finder jeg nok ud af når jeg kommer tilbage til DK. For lige nu har jeg tilpasset mig til min  hverdag i NYC, også skal jeg prøve at fit in i en Sorgenfri hverdag igen, det bliver nok et chok "igen", ingen bil larm konstant og ingen skyskraber på gaderne. Det bliver så mærkeligt, men det er heldigt at jeg er meget flexible når det kommer til mine omgivelser. 
Jeg ved også at jeg har lært så mange nye ting på de her måneder, bare at stå på egne ben og stå i andre situationer udenfor mine grænser. 
Hvis du vil prøve det vi gjorde i kirken og YFU mødet, så kan sætte dig nogle mål og måske forbedre dig; 
1. Tag et stykke papir skriv ned nogle ting enkle sætninger (key words) hvem du gerne vil være el. noget du er i forvejen. Hen ad vejen vil du komme i tanke om nogle flere, start hver enkel sætning med "Jeg er" så det aktivere din hjerne til at du sagtens kan være det. Det er noget du kan gøre med dig selv i løbet af året.

Jeg skrev: 
Jeg er Eventyrslysten, åbensindet, veltalende/formulerende, venlig, selvsikker, spontan, sjov, i form, sund, optimistisk, organiserede, godmodig, ansvars fuld, musisk, udadgående og kreativ.

2. For hver af de sætninger, skal du tænkte på hvad kan jeg gøre for at blive det? Fx. "Eventyrlysten" Jeg ville gerne se verdenen og så tog jeg til USA i de her 10 måneder, også har jeg planlagt med mig selv i mine drømme at jeg efter Gymnasie vil tage et gap år, til afrika i 4 måneder hvor jeg arbejder frivilligt med børn el. dyr, og efter kunne jeg godt tænkte mig at pakke rygsækken og samle nogle venner og tage til Asien for opleve den anden verden. Og der efter kunne jeg godt tænkte mig at søge ind på en kunst skole i Amsterdam el. i EU. 
Det er mine fremtidige drømme, men livet kan hurtig forandre sig fx. mit år i NYC. 

YOU NEVER KNOW WHAT YOU GONNA GET Bare vær åben for alle muligheder:)  

Knus. 
    
Den smukkeste solopgang over NY (fra mit vindu)
Travel is the only thing that makes you richer.
Central Park, det sner! 
Var for første gang inde på the natural history museum west:) sammen med en masse andre YFU'er det var super hyggeligt.



Caroline, Mig, Starry og Ina. 
En udstoppet tiger, det er et af mine ynglings dyr. 
På vej hjem, fra en lang dag:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar