mandag den 21. januar 2013

5 måneder tilbage


Som et puslespil

Så er jeg halvejs igennem mit udvekslings. Tiden er gået så hurtig før jeg ved at det er jeg jo hjemme, i mine vante omgivelser igen. Det bliver så sindssygt mærkeligt at være hjemme igen, på den ene hånd glæder jeg mig sindssygt meget, for jeg kommer til at se Danmark fra en hel anden vinkel. For der er nogle ting jeg savner, for eksempel den smukke natur nede ved søen og de danske madprodukter, min fars sunde (over fedt fattige mad).

Det er helt ubeskriveligt hvor meget jeg har oplevet på de seneste 5 måneder, det er oplevelser jeg ikke ville bytte for noget som helst.

Så hvis du nogensinde drømmer om at få en oplevelse for livet, med begejstring i at opleve andre omgivelser er et udvekslings det helt rigtige!
Selvfølgelige er der nogle ulemper, men det er der vil i alle valg, de gode oplevelser vil være det værd. Jeg har i hvert fald ikke fortrudt mit år i United States et eneste sekund, det er det bedste som er hændt mig.

Jeg har haft en ekstra lang weekend, hvilket var meget dejligt for så kunne jeg få sovet i gennem og få en pause fra skole arbejde.
I fredags hyggede jeg mig med en god film ”HUGO”, ja jeg ved godt det er en børne film, som i kan hører har jeg intet imod i at se en børnefilm, da jeg synes de kan være ligeså underholdene som et kompliceret plot i en voksen film.
Men den her film var virkelig god, den handlede lidt om at være på det rigtig tidspunkt og alting har et purpose i livet. Personligt tror jeg ikke rigtig på at vi kun har en skæbne, jeg tror mere på vi har flere skæbner og fra de valg  vi vælger i vores liv som fører os til endnu flere valg og det fører os kringlede veje til vores livsmål, som vi måske ikke engang har anelse om.

For eksempel lagde jeg et puslespil i dag. Man ved at alle brikkerne passer et eller andet sted, men man ved ikke lige præcis hvor de passer ind i puslespillet. Hvilket kan drive en til vandvid, da man bare gerne vil havde overstået det, men det er ikke produktet af målet det er vejen til målet.

”Livet er  som et puslespil
vores valg er brikkerne
uden brikkerne kommer vi ikke videre med puslespillet.
prøv sig frem med de forskellige brikker,
indtil du har knækket koden
også begynder puslespillet at forme sig,
det kan tage sekunder, minutter, timer
dage, måneder eller år.
Bare hver tålmodig, det vil forme sig en dag”.

(Tænkte bare på det mens jeg lagde pusle spillet, jeg er overhovedet ikke færdig da der var 1000 brikker. Men når en brik lagt på plads er det en brik mindre J, tænkte lige at jeg ville dele denne tanke med jer).

I lørdags var jeg med Ina (YFU student fra DK) ude og shoppe og gå lidt rundt i Down Town. Det var super hyggeligt, vejret var super skønt, jeg gik med en tynd jakke uden at fryse. Det er de ting jeg ikke elsker ved Dk, de lange vinterdage er så deprimerende.
Vi fik gået over 30 blokke! Vi gik rundt fra. 14.30-19 tiden, så jeg fik min daglige motion.
Da jeg kom hjem gik jeg frisk ned i fitness centeret, for at løbetræne.
Jeg har kun missede to dag i Januar, hvor jeg ikke har fået trænet. De to dage hvor jeg missede var de to dage hvor jeg skrev term Paper.
Er ret stolt over at mit nytårsforsæt har holdt så langtid, hvilket minder mig om at jeg stadig for gjort spontane ting, i går var jeg for eksempel på Guggenheimer museum, for at se en speciel Pablo Picasso ”Black n White” udstilling. Udstillingen var virkelig inspirerende og godt udtænkt, jeg fik også skrevet nogle postkort i deres cafeteria, med den smukke udsigt ud til Central Park (en smuk forårs dag).
Mine spontanitet får også udfoldet sig, når jeg går rundt i New York’s gader, jeg sørger for at gå nogle andre veje end jeg plejer, for at gøre min gå turer lidt mere interessante.  
I dag blev ikke til det store, da jeg fik lavede nogle lektier, trænet og slappet af.
Så nu vil jeg lave lidt flere lektier også spille guitar, da jeg har undervisning i morgen. 

Håber i har det godt! 
Knus. 

Min udsigt har også forandret sig, bygningen ved siden af er blevet rigtig høj og den larmer. 

Kagen smagte af vaniljekrans. 
Så bliver det snart valentins dag.
Den sunde amerikaner.
Det kræver flere muskler at vende munden ned af end at smil:) så smil til verden og den vil smile tilbage (Kama).  
Den smukke himmel tæt på Madison Square. 


Min ynglings bro af alle i verden The Queens brigde, for det er det første jeg ser når jeg står op det sidste jeg ser ser før jeg ligger mig til at sove.
Et smukt daggry, som jeg fik taget et minde af for nogle dage siden. Elsker daggry og solnedgange:) Da det er en smuk måde naturen viser at det er begyndelsen og endenelse af en dag, tid til at tilgive og starte på en frisk. 
Nu bliver julelysene snart taget ned og ind med forårs blomstrene!
På vej hjem fra skole (fredags).
Aftenen i NYC's gader, med dejligste Ina.
Øvelse gør mester (haha). Er begyndt at læse noder og det som et helt andet sprog, det er så svært. Forstår ikke hvordan klaverspiller gør det, når de kan læse to forskellige nodeskrifter +spiller to forskellige ting med deres hænder og får det til at lyde godt, det giver ingen mening i min verden, det tager jeg hatten af for respekt til musikerne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar