tirsdag den 1. januar 2013

All about moments

Hej familie og venner! 

Jeg håber i havde en uforglemmelig aften igår, med både kranse kage, champagne, dronningens nytårs tale, 90 års fødselsdagen og mere til. 

Jeg startede min nytårsaften med at tage toget downtown, for at møde to veninder. Vi havde aftalt at få noget at spise, også bare se hvad der skete rundt omkring i byen. 
Aftensmaden var ikke ligefrem fancy, vi gik ind og fik en sandwich.
Faktisk havde jeg spist en ret stor salat tre timer før, så jeg valgte ikke at bestille en sandwich, men de kom til at lave en ekstra og jeg hader når mad går til spilde, så jeg endte med at spise den også min smoothie.

Det er utrolig hvor meget Iphones har taget over, folk kan bare ikke ligge deres mobil fra dem og nyde the moment. Det irretere mig lidt, ikke fordi jeg er meget bedre selv, men når jeg er sammen med venner el. fam ligger jeg den fra mig. For det giver ikke mening at sidde og havde en samtale el. være igang med noget andet, imens man er sammen med nogen i den fysiske verden. 
Efter vi havde spist tog vi hjem til Anya, som boede nogle blokke der fra hvor vi spiste. 
Vi var der indtil vi gik ud igen, fordi den anden pige der goså var der, som jeg ikke rigtig kendte skulle mødes med hendes forældre. Så vi fulgte hende til stationen. Også gik vi bare lidt rundt, for finde noget dessert. 
Vi endte tæt på Times Square, ja vi kunne faktisk se the Big apple/the dropping ball fra hvor vi stod. 
Der var så croweded folk var pakket op og ned af hinanden, det var det ideale sted for lomme tyve. 
Så jeg puttede min mobil i min inderlomme, hvilket var ret heldigt, fordi da vi kom ud på den anden side af croweded havde Anya og Kate mistede deres Iphones. 
Humøret var rimelig meget ødelagt efter det, så vi tog alle sammen hjem. 
Så aftenen var ikke lige så heldig som jeg havde forventet. Jeg havde det så dårligt på deres vegne, også fordi jeg var den eneste der ikke havde mistet min mobil. 

Da jeg kom hjem fandt jeg en børne film på Netflix (Rango), den var så sjov jeg elsker Johnny Depps stemme, det redede lidt min aften. 
Ved 12 tiden så jeg the dropping ball live på tv, også fandt jeg mig selv hoppe ind i det nye år i en mørk stue med mig selv (haha). Jeg håber jeres aften var mere festlig end min :) 
Jeg tænkte hele aftenen at det er jo bare en enkel aften, der kommer mange flere. Også tænkte jeg tilbage på sidste år nytårs aften med mine venner i Danmark, der er intet der slår festlighederne i DK. vi fejre meget mere jul og nytår, i hvertfaldt fra min synsvinkel. 

D. 1 Januar

Vågnede sent om morgen blev lidt i min seng med min computer, jeg scrollede lidt for mange gange op og ned af Facebook væggen.
Der var så mange hilsner på facebook med "Godt nytår!" der var ingen tvivl om at det var år 2013. 
Jeg tog mig sammen til at tage ned i fitness rummet, for at holde et af mine nytårs forsæt. Jeg havde en god workout, imens jeg så "The Vow" på min nye Ipad så det var ikke så værst. 
Jeg tog derefter til Bloomingdales, for returnere mine Ray-bans solbrillerne til et andet par. Også kiggede jeg lidt rundt på udsalget, der var så mange mennesker på udsalg. 
Da jeg kom hjem var kl omkring 18.30, så jeg fik sat mig foran computeren med sushi og gjorde mig klar til at skrive på min engelsk opgave. 
Men jeg tjekkede lige facebook først, hvilket var ret heldigt for Jessie skrev til mig. (da min mobil for sent sms'er). 
Hun spurgte om jeg ville med ud og lave noget spontant, gå i biffen el. noget andet. 
Der fik jeg gjort en af mine andre nytårs forsæt (at sige ja og være positiv for alt), så  som i kan se går det ret godt for mig her den første dag. 
Jeg fik hurtig kodet adressen ind på Hopstop.com og fløj derefter ud af døren, da koncerten var kl. 8 pm og kl var 7.30pm. Jeg er blevet ret god til at bruge subway systemet nu, men jeg bliver stadig væk nogle gange væk.

Vi mødtes downtown 155 Varick streets et sted kaldt "Winery" det gik først op for mig lidt senere at det var et vin sted(det var en mindre detalje), men vores aften gik på vand og te. 
Det var et rigtig skønt sted, med den hyggeligste belysning med stearinlys og en dejligste atmosfære rigtig intimt, så vi jokede om at vi var på en date (haha). 
Også var der en live koncert, med to forskellig kunstner. 
Jeg havde det så sjovt med Jessie, som er en af mine tætteste veninder her. 
Vi har rigtig mange ting tilfælles, også føler jeg godt tilpas i hendes selvskab.
Jeg elsker at gøre spontane ting som det, det giver livet så meget mere liv. 
Også det at man ikke forventer noget særligt, for man har ikke gjort særlig mange tanker om det man skal. Også er New York City et rigtig godt sted, at gøre mange spontane ting i, for der sker altid noget.
Jeg tænker for det meste bare at jeg vil have det bedste ud af det. 
Før coverede af Hallelujah sangen, introduceret kunsteneren med at sige
"There is so many moments you can't wrap your head around". 
Hvilket jeg synes er sandt, for der er rigtig mange øjeblikke som man ikke kan nå at trække ind og fordøje. 
Det er det jeg synes er rigtig svært her i i US, at give mig selv tid til at tænke over øjeblikkende, fordi de er så kompakte med indtryk. 
Men jeg tror at når jeg kommer hjem til DK, får jeg tid til at tænke over dem. 
Min blog hjælper mig rigtig meget med at samle mine bedste oplevelser, så tak fordi i lytter og læser.
Noget er det sværest er at fokusere på The moment and not the moment before that, for hvis du tænker over det, hvor tit tænker du ikke på alle mulige andre ting end lige det hvad du har gang i fx. ting du skal have gjort. 
Jeg finder nogle gange mig selv i at tænke på sommeren 2012 som jeg havde med min familie i Tyskland og med mine venner på Roskilde for første gang. 
Det var en af de bedste sommer jeg har haft, sommeren var bare en gylden tid også var det varmt! Jeg bryder mig ikke særlig meget om vinter og kulde.
Jeg glæder mig allerede til at man kan valse ned at gaderne i en dejlig sommer kjole og med solen på skulderne. 
Den første dag på det nye år afsluttede rigtig godt! Så de næste 364 dage ser lyse ud  og fyldt med mange nye mindeværdig øjeblikke.

A beginning on a new era! 

Knus. 


Hjemme hos Anya.
Anya, Kate og mig i taxaen.

Proppet med mennesker, tæt på Times Square.
Godt nytår! 
Jessie og jeg Winery 2013!



Til sidst i videoen hopper jeg ned fra en stol alene i stuen (længe leve ensomheden! haha).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar