torsdag den 17. januar 2013

En lille hilsen

Tanker til jer der hjemme

Sender de varmeste hilsner, til min familie der hjemme. 
Imorgen er en dag, som alle mennesker frygter og vil opleve, tabet af et familie medlem eller bekendt. Min Morfar skal begraves i Tårnbyskirke på Amager, hvor han boede de sidste år af sidst liv. Jeg er frygtelig ked af at jeg ikke kan være der og støtte min mors familie.
Men jeg vil sende de bedste støttende tanker til dem imorgen, og som min mor skrev tideliger i dag til mig, præsten vil citere fra den gamle bibel 
"Menneskets liv er som græsset, det blomstre som markens blomster, når vinden blæser over det, er det der ikke, der, hvor det stod, ser man ikke det mere". Det beskriver utydelig godt livet, og ikke mindst referere det utroligt godt til min vise morfar, som var så interesseret i blomster og planter. Jeg mindes løbende hen til ham, med en blomst i hånden, ivrig efter høre hvilket speciel blomst jeg havde fundet, ikke mindst vidste jeg at han nød hver eneste gang jeg spurgte, for han havde altid en utrolig stor viden om hver enkelt levende plante og levende sjæl. Han ville også altid have chokolade på bordet, som vi børn elskede at spise når vi besøgte ham. Minder er for altid.

Knus. 

Snakker lidt hurtigt, fordi jeg prøvede ikke at lave fejl med mit danske:) *ser frem til sol og varme i 7 dage i feb....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar