torsdag den 18. oktober 2012

Get lost

-- Get lost -- DK

Her de sidste par dage har jeg haft besøg af mine danske venner. 
Det har været virkeligt mærkelig at snakke dansk i USA, med dansker som ikke sidder bag en skærm.
Deres besøg har fået mig til at indse, hvor lille verdenen egentlig er. 
Det har også været lidt uvirkelig for mig, at befinde mig i de her situationer med de velkendte venner fra hjembyen. 

Det føltes ligesom en drøm: 
Når man drømmer en drøm, også lige pludselig dukker der noget velkendt op i den her nye mærkelig verden man befinder sig i.
Det er også ligesom to verdener, der bliver klasket sammen. 
Man kan ikke rigtig forholde sig til situation.  

Tirsdag d. 16 

De sidste periods på dagen, havde jeg bare siddet og kigget på at visserne tikke.  
Da viserne endelig blev 2.55 løb jeg spændt ned af trapperne, og ud af syd bygningen. 
Da jeg får et kæmpe chok! Da jeg ser Kirstine, John og Sophie stå udenforan sydbygningen. Det var så mærkelig at se dem, stå nogle meter fra mig. 
Jeg vinkede dem hen til den anden side af udgangen, som var fyldt med skole elever. 
Midt i mængden af menneskerne, var Emilie, Anine og Mariane. 
Jeg løb glad hen og hilste på dem, det var godt at se dem igen. 
Vi gik derefter hen imod Central Park, hvor vi så endte på 102 east side. 
Da vi stoppede, vendte de sig alle sammen spørgenede henimod mig med spørgsmålet "hvilken vej Lærke?" Jeg var lige så lost som dem, fordi jeg har aldrig gået hjem fra skolen. 
Der var så en mindre detalje, jeg havde glemt at fortælle dem, hvor jeg boede på Manhattan. 
Så vi fandt hurtig vej hen til en Subway, ved hjælp af et kort. 
Vi endte derefter hjemme hos mig, det var den vildt oplevelse at se dem her midt på mit værelse. Det var en super dag! 

Onsdag d. 17  

Her stod jeg på Central West 93 og ventede på min veninde (Astrid DK). et øjeblik kigger jeg væk, og pludselig står hun der lige på den anden side og vinker til mig. 
Da vi kommer tætter på hinanden får vi begge et stort kram, da det har været nogle måneder siden vi så hinanden sidst.
Vi vandre derefter mod Soho (via Subwayen), på vej der hen får vi snakket og fortalt, om oplevelser.
Vi får hurtigt shoppet i de forskellige butikker i Soho, men vi havde ikke utrolig meget tid pga. jeg havde lektier. 
På vej hjem bliver vi lidt forvirret, om hvilket tog vi skulle tage, så vi endte ved Rockefeller center og Times square. Det var ikke det værste sted at ende! 
En skøn dag!

Torsdag d. 18 

Efter skole mødtes jeg med en veninde (Maja), som jeg kendte fra børnehaven. Det var så sjovt at se hende igen, efter alle disse år. For vi plejede at lege rigtig meget sammen i børnehaven. hun havde ikke forandret sig særlig meget, da jeg stadig kunne se den samme pige, som jeg plejede at tilbringe dage med. 
Vi fik snakket en del, om det at være udvekslingsstudent, da hun selv tænker at tilbringe et år i USA efter 1 g. 
Vi fik også lige tid til en is, på vej hen til Subwayen.   
En rigtig hyggelig dag!

Knus. 
Ps. fik en dejlig pakke fra min awesome familie hjemme i DK, som forresten er taget på ferie uden mig (....).

I Central Park! 
Starbucks:)
Sødeste Emilie.
Let me color your world!


Get lost...
Times Square! sweet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar