søndag den 9. september 2012

Two step forward and one back.

One step...

Var til min første hiphop danse time, sammen med min værts søster. 
Vi tog til et rimelig kendt danse center http://www.alvinailey.org/ 
Det var en hel vild stor bygning, med kæmpe vinduer. 
Der var fyldt med unge mennesker, indenfor var der ganske højt til loftet og der var dejlig lyst. 
Hvis man ikke vidste det var et danse studio, ville man nærmest tro at det var et museum. Der var virkelig klare linjer i rummene, og der var hængt nogle rigtig flotte skarpe billeder af forskelige dygtige danser op. 
Vi havde en rigtig dygtig energifyldt lærer, så det var rigtig sjovt at lære af ham. 

Efter kørte vi hen til hesten, hvor jeg fik undervisning og Enya red sin hest. 
Jeg havde en anden lære i dag, som kunne dansk! 
Hun havde et sommerhus i Hornbæk i DK, som hun havde haft i 7 år.
Men hun snakkede engelsk til mig, fordi jeg gerne vil lærer det på engelsk. 
Denne her gang havde jeg en bedre hest, så det var lettere at lære. 
Det gik rigtig godt, så næste gang skal jeg springe rigtig. 
Det her var kun min anden gang, jeg har redet det her sted. Det er meget anderledes, så jeg skal lige vende mig til det. 
Det var rigtig sjovt at ride, men også virkelig varmt.

Efter kørte vi til et frozen yogurt sted / is sted. Det var rigtig lækkert, du kunne selv vælge hvad krymmel og is du ønskede. 
Lavede derefter historie lektier og matematik, som hurtig blev gjort. 
Vi tog ud i byen og spiste noget rigtig lækkert asiasisk restaurant, du skulle selv stege kødet og grønsagerne. Det var virkelig frisk og sjovt. 

Igår var vi som sagt til Madonna koncert! I the Yankees stadium i Bronze. 
Vi ventede 2,5 time ude i regnen, før hun kom på. 
Jeg er ikke en stor Madonna fan, men jeg synes hun gjorde det fantastisk!
Hun er 52 år! Hun ser meget yngre ud. Hun hoppede og dansede også rundt, som om hun var 20 år. I høje stilletter! Jeg ville aldrig turde gøre det, med en hel tribunes opmærksomhed. Oven i købet regnede det under hele koncerten, så scenen var også hel våd. 
Hun gjorde virkelig et godt indtryk på mig, især i hendes tale. Der handlede om at farve og seksualitet ikke gjorde nogen forskel, og man skulle respektere hinadens forskellighed, for vi lever alle sammen i den samme verden. 
Hendes danser var også helt vildt ekstrem gode, det så ud som om de ikke havde nogle knogler i deres kroppe. De lavede deres dans til en forstilling i sig selv!

Knus. 
ps. glæder mig til at komme i skole imorgen:)


Der var rigtig dårlig vejr hele den dag, og der var en tornado lidt længere væk fra NYC.

Syntes billedet var flot

Coco :)
Enya og jeg undenfor danse centeret. 



Enya og hendes hest. 
I is butikken.



Der var en rigtig flot himmel i dag, som jeg lige ville vise jer. Himlen spejler sig i vores bygningen.
På restauranten.











Skumfiduser til dessert.  

Madonna.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar