onsdag den 26. september 2012

Time to breath

Yom Kippur!

I dag er det en jødisk helligdag (Yom Kippur), så jeg havde fri hele dagen! 
Det var super skønt at vågne når man havde lyst, men kunne desværre kun sove til kl.8.00 pga min sove rytme. 

Tog til det nærmeste supermarked, hvor jeg gik på skattejagt efter ingredienser til en dansk ret (frikadeller, kartofler, brun sovs og løg). Jeg brugte ca 1 time, på at lede efter alle madvarene. jeg blev nød til at gå på kompromis med nogle af varerne for eksempel, blev jeg nød til at købe kylling-fars i stedet for svinekød. Jeg kunne heller ikke finde sovsekulør, så købte en anden "slags" brun sovs. Så det skal nok blive en festlig middag. Med "dansk mad" på bordet. 

Jeg gik (igen) på en mindre vandre tur til Lexington 86 st. Det var en oplevelse i sig selv at gå den lange tur, for jeg stødte på en masse af New Yorks forskellige farverige mennesker. 
Jeg havde en aftale med to af mine venner (Chad) og (Ethan), de ville vise mig lidt rundt i NY. 
Vi tog the sub-wayen til down town, hvor vi så endte i Soho. 
Det var rigtig fedt, at snakke og være sammen med dem. For jeg har ikke haft særlig meget tid, til bare hænge ud med nogle fra skolen. 
Vi spiste på et thai sted, som var lidt snusket, men vi er jo unge så maden betyder intet.
Ethan tog hjem, fordi han havde lektier. Men Chad og jeg forsatte dagen, med at tage et smut forbi China Town. Det var ret sjovt at se det her område, af en hel masse kinesiske butikker. Du kunne nærmest lugte atmosfæren af plastik og blanding af forskellige mærkelig ting. 
Vi sluttede dagen med en stor is, ved en iskæde. 
Isene er virkelig store her, det er nærmest dobbelt mængde. Så jeg blev skuffende nok, nød til at smide halvdelen af isen ud på vej hjem. 

Knus. 

Mandes skilt siger det hele! 
Vi besøgte en kendt boghandler "STRAND". 
Chad og jeg rykker den her kæmpe ting rundt. Det sjove var, at der var en random mand der prøve at skubbe til den efter.
VI tog til et japansk supermarked, hvor vi købte noget mærkeligt sodavand. 
Vi var ikke på MC. D ville bare gerne havde et "typisk" billed af to amerikaner foran Mc Donalds.

CHad trådte i noget stinkende brunt masse på gaden. Det var ret sjovt.
Han prøver at vaske det af med japansk sodavand.
I en converse butik, vi står lidt akavet og poser.

Taxa! please. 

Thai stedet. 
China Town. 
Chad og jeg gik ind i en mærkelig kinesisk butik, hvor vi smagte det her krabbe halløj. Det smagte forfærdeligt! Det var hele krabber med øjne og det hele.
Vil helst ikke vide hvad det der ligger tætteste på.
Cheap china hat. 
Sidste lørdag, tog jeg med Lynn til kvindernes dag i kirken. Det var en anderledes oplevelse, vi hørte et foredrag og skulle diskutere nogle forskellige ting. Fx. what breaks your heart, så var der nogle som sagde, sultne børn osv.. 


Igår skulle Enya havde skiftet sin Iphone, så vi tog til Grand central station. Der er en kæmpe Apple forretning midt i myldret, ret vildt. 

Ville bare vise jer dette seje billed. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar