torsdag den 6. september 2012

Første skoledag!

Hey i'm new

Midt i al mængden stod jeg, og følte mig lille og usikker. 
Endte til sidst oppe på femte etage, med nogle andre piger. Det var lokale 514 N = femte etage bygning nord rum 14. Så det var let nok at finde rundt til alle klasserne, og kom ikke forsent til en eneste! 
Er ret stolt, for der var en hel masse elever på gangene og man havde 5 minutter, til at gå fra hvert klasse værelse. 
Man får en dejlig masse motion, når man hele tiden skal gå fra vest-nord-syd.
Havde heller ikke nogen pauser, så fik noget frugt og kiks, på nogle af de 5 min man. 

I dag havde jeg: 

Algebra 2: Læren var rigtig sød og imøde kommende. Klassen skulle lære om former og udregninger af figurer. Det har jeg allerede lært, men det er nok godt for mig at jeg gentager det, for det er på engelsk. 
Gothic literatur 2: Vores lære var helt vildt sjov og fed (ikke bogstavligt).
Han virker som en helt vildt god lærer, som elverne elsker. Så jeg er ret glad for at have ham, som lærer.
Han havde været i Denmark, for at se et dansk band 
D.A.D (Disneyland After Dark). 
Så imorgen vil han have at jeg og en anden ny elev, skal hører deres musik.
Og selve emnet er meget tiltalende, så det skal nok blive interessant. 
Pre-calculus:  Dummit (læren) virkede ret stram og perfektionistisk, jeg bryd mig ikke rigtig om ham. Jeg kunne sagtens følge med, men der var nogle matematiske udtryk, som jeg ikke kunne forstå, som med tiden nok ville komme. Jeg valgte at slette det fra mit skema, for jeg kunne bedre lide min anden matematik lærer. Til gengæld tror jeg, at jeg ville lære endel af denne her lære.  
Forensincs: Jeg var meget tidlig på den, så stod og snakkede lidt med læren. Han var rigtig flink og rigtig science agtig, som de amerikanske lærerene man ser i film. Han fortalte at han havde været i Danmark før, han syntes at naturen var flot. Men han talte desværre ikke særlig højt, og da jeg ikke er helt sikker i engelsk endnu, var det lidt svært at forstå. Så jeg skiftede også det fag. 
Yearbook sports: Kom igen ret tidlig på den, så troede jeg var endt det forkerte sted. Nogle minutter senere, kom der en 5-7 drenge ind. I den her klub var der kun mig og en anden pige, så kunne godt se at det havde noget at gøre med sport. Så overvejer at skifte til guitarklubben i stedet, men vil lige give det en chance. For det var nogle venlige elever. 
The Pacific war 1: Jeg kunne godt rigtig godt lide den her klasse, for det var et rigtig spænende emne vi snakkede om. Og læren talte og klart og tydeligt, så jeg kunne forstå det hele. 
PE: Vi blev bare introduceret i hvordan lektionerne ville gå, også præsentere sig selv. Fik en hel klapsalve, da de hørte at jeg var fra DK (haha) og en exhangestudent. Men jeg spiller på volleyball holdet, så jeg behøver ikke gå til gymnastik. Men har nok tænkt mig, at møde op alligevel. 
Fransk:  Det gik helt vildt godt, følte mig næsten helt klog. For jeg kunne allerede alt det vi gik igennem i dag. Så det er godt at have en klasse, hvor at det kommer let til mig. Læren var også rigtig dygtig, for hun talte meget med sine arme, så det var megt forståeligt.
Snakkede med en dreng, som også lige var begyndt. Han var lige flyttet fra LA, så det havde også været lidt anderledes. 

Hver lektion er på 40 minutter, lige på klokkeslettet. Fransk var min sidste lektion, derefter tog jeg til min vejleder og fik byttet og slettet det der skulle til for mit perfekte skema.
Nu har jeg fået et spænende nyt skema, så imorgen skal jeg: 

Homeroom kl. 8.00-8.10 
1st period. Anathomy/biologi. 
2nd period. Matalsmithing-2.
3rd period. Gothic literature-2. 
4rd period. intet. 
5th period. intet Dvs. jeg kan spise frokost.
6th period. Algebra 2-3. 
7th period. the pacificwar-1
8th period. intet. 
9th period. French

Så det virker overkommeligt imorgen :) 

Denne her dag har været rigtig skøn, med en masse nye indtryk, som jeg kan tænke over. Jeg glæder mig rigtig meget til imorgen, hvor jeg tager til nogle nye klasser. 

Knus.   
På vej til skole!
Fik to bøger i dag (fransk og matematik). 
De er lidt tykkere end dem vi fik i 9 klasse (DK). 
Mit nye skema.
Skole skema og volleyball skema, skal med ud til en kamp imorgen på east side. Så jeg kan gå hjem. 
Der er allerede lektier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar