onsdag den 5. september 2012

First friend!

Nice to meet you 

Udenforan Columbia Prep mødte jeg Herbie, som jeg havde en aftale med. 
Jeg løb ud af bilen, for jeg var lidt sent på den. Gav ham høfligt min højre  hånd, med et stort smil. 
Vi gik ned forbi nogle blokke på the West side, mens vi lærte hinanden at kende. Han var meget interesseret i at filme og lave film, så der var en stor fælles interesse. Samtalen ledte også ind på hvilke klasser vi tog i skolen, hvilket jeg ikke kunne huske særlig meget af, for min liste var 100 kilometer lang.
Min indtryk af ham var: at han er en meget klog og sjov dreng, det var i hvert fald underholden at snakke med ham. Han havde også vundet en skrive konkurrence i New York, det var ret imponerende. 
Længer nede af gaderne gik vi ind på en Starbucks, hvor jeg bestilte en kold frappuccino og han bestilte en kaffe (I guess). Jeg havde mine penge i min sports taske, så midt i den lange kø blev jeg nød til, at tømme min taske. Det var ret pinligt, han sagde blandt andet "det er nogle farverige sko" (mens han grinte). 
Så gik vi tilbage forbi skolen, hvor vi gik ind i Central Park! 
Han fortalte mig lidt om skolens liv, og at de fleste piger var søde, men nogle af dem var like "crazy". Det var virkelig fedt at snakke med en på min egen alder, og høre om skolen. Følte at vi snakkede rigtig godt sammen, og var på bølgelængde.
Så nu glæder jeg mig endnu mere til imorgen! 

Min værtsfamilie spurgte mig ved aftensmaden, om jeg var nervøs for imorgen. Hvis jeg skal være helt ærlig, er jeg slet ikke nervøs, for jeg ved at jeg vil komme igennem dagen med et stort smil.
Bare det at tage i skole, og hilse på en masse elever er en oplevelse i sig selv. 
Det var ligesom da jeg tog afsted fra Kastrup lufthavn, tænkte jeg ikke så meget over tingene. For "in the end" vil en dårlig oplevelse stadig være en oplevelse. Og jeg hader at se tingene i et dårligt lys, det er lettere at se tingene på den lyse side, man bliver så meget gladere. 

Efter tog jeg til volleyball, hvor jeg trænede. Pigerne skulle spille kamp, og jeg kan først deltage efter 6 træninger. Så jeg snakkede med nogle af dem der sad over, og tog nogle billeder. 
Jeg synes det er en god idé, at jeg skal have 6 trænings lektioner, før kamp. For jeg kender ikke rigtig reglerne, og det ville være lidt pinligt.
Men det er virkelig fedt at være endel af et team, jeg er så glad for at jeg valgte volleyball holdet. 
Imorgen er det den store dag!

Knus.




Udsigten
Herbie 












hele holdet! 
Pigerne og vores træner.

Columbia prep team spirit!

Fik købt Harry Potter, som læse stuff. Også kom de her sandaler med posten. 

Mine værtsforældre Lynn og John.
Vi var ude at spise på en sushi restaurant, rigtig lækker og frisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar