tirsdag den 18. september 2012

Disneyland!

Florida

De sidste to dage, har jeg oplevet endel (igen). 


Vi fløj på første klasse til Orlando i Florida.
Flyve turen var ikke så slem, for det var knap 2.5 time. 
På fly-turen lærte jeg en masse knoglers navne (biologi) Blandt andet Tarsals, Femur osv.. Så nu er jeg til klar til testen i morgen!

Disneyland:
Var seriøst stort! Kan godt forstå hvorfor de kalder det Disney “land”, for det føles som om man er i en anden verden.
Alting er bare amerikansk, maden, forlystelserne og personalet.
Det var som om, at det her sted var kernen af Amerika.
Der var så mange amerikanske stereotypes, samlet I de store mennesker mængder.
De spiste “funnel” cakes, hvilke jeg synes er noget af den mest ulækre kage, man kan spise.
Funnel kage er kage dej der er deep-fried I olie, også putter de is el. Syltetøj på.
Jeg smagte en lille bid, det var virkelig en smagsoplevelse for sig selv. (har ikke lyst til at prøve det igen).

De har de sindssygeste højteknologiske forlystelser!
I “Hollywood studios-park”, havde de en hel virkelig fantastisk forlystelse, hvor man kørte I fuldfart igennem et kæmpe mørkt rum, og der er den flotteste natte himmel med stjerne osv.. nærmest et lysshow i sig selv. Det er virkelig utrolig at man kan lave en forlystelse til sådan en fantastisk oplevelse.   
Vi havde en guide med os hele tiden, for parken var så stor og vi havde ikke så meget tid. Til gengæld var vi VIP gæster, så vi havde fast pass hele tiden og godt udsigt til aftens show, som var det vildeste fyrværkeri show med Disney musik.

I alt besøgte vi 4 parker, på kun 2 dage. Den her tur har været rigtig sjov, og fyldt med indtryk af det amerikanske folk.
Nu er jeg bare træt efter flyve turen og dagens ridetur (Westcheaster).

Men jeg var i Disney land, kunne jeg ikke lade være med at tænke, på hvor meget Co2 de brugte hver evigste ene dag.
Ja jeg fik det næsten helt dårligt af at være der (haha).
Men samlet var det en fed oplevelse. Disney land er ikke en af mine prioriteter, på mine liste at ting jeg gerne vil gøre igen.

Knus.

På vej.

Hotel.



I en forlystelse.
Så et teater: skønheden og udyret.

I en forlystelse.
Foran Disney slottet.

Minnie og Mikey, børn stor i virkelig lange køer, for at få et billed med Minnie og Mikey (folk i kostumer). Forstår det ikke.

Endel af det første fyrværkeri show.




Morgenmad.
De havde "danish" bageværk, men jeg arbejde i et bageri, og jeg havde  aldrig set noget af det wienerbrød de havde. (haha)
Lynn :) i forlystelsen "It's tough to be a bug". Animal kingdom.
Safari forlystelse.




Elefant unger der leger i vandet, det var så sødt!




Hænna tatoo.



Der var klapvogne over alt, fordi der var så mange børn. Børnene var så glade, det var så fedt at se!



I parken, var der forkellige lande, så man gik fra land til land. Hvor de så solgt specialiteter og husene var ligesom det er i de forskellig lande. Den park er min ynglings.


Smags prøver på de forskellig sodavand i de forskellige lande.



Så et kinesisk show. 



Det andet fyrværkeri show.





2 kommentarer:

  1. Ih, hvor er det vildt, Lærke. Det er skønt at læse om dine ture, sikke nogle oplevelser, og du er jo super til at huske at tage billeder.
    Keep going!
    Mange hilsner
    Cecilie (Caoimhes mor)

    SvarSlet
  2. Tusind tak! Jeg vil i hverfald gøre mit bedste
    Kh Lærke

    SvarSlet