søndag den 2. september 2012

Sounds great!!

Shopping
Jeg er kommet på volleyball holdet, og de træner endel. Så vi tog først hen til en sportsbutik, hvor jeg fik knæ-beskytter, sportstaske og sko. Jeg troede vi var færdige, efter vinkede vi en taxa og kørte hen til den store Nikebutik. 
Butikken var så stor! Den havde 5 sale! Der fik jeg 2 toppe, 2 t-shirts, 2 trøjer, 4 shorts, 1 par sko, taske og sokker. Jeg så ikke slut beløbet, men tallene løbe hurtigt derop ad. (Tør næsten ikke tænke på hvad det kostede). 
Derefter krydsede vi (John, Lynn, Enya og jeg) den stor menneskemængde, over gaden, til Abercrombie butikken. Mine værts forældre sagde, at Vi bare skulle ringe hvis vi fandt noget.

Der var mørkt med en lille belysning, ligesom i KBH's Abercrombie.
Den velkendte duft kunne man dufte helt ude ved byens cementfliser, den hang virkelig tungt i luften. Selv når jeg sidder her, ved mit skrivebord kan jeg stadig lugte den. (fik nemlig hovedpine af den).   
Vi gik nu etage efter etage, jeg fandt nogle bukser, trøjer, skjorter, toppe og en nederdel. (Det samme gjorde Min værts søster). 
Min værts far kom ind i butikken og betalte for os, talene løb ikke bare op den her gang, de spurtede op og det endte med 892 dollars = 5352 kroner (hvis ikke min matematik slår fejl). 
Han kørte kortet iskoldt igennem, uden at blinke. 
Den her shopping virkede ikke, som noget der rørte dem. Så det er også noget af en anden livsstil, jeg skal vende mig til. 
Tør slet ikke tænke på julegaver, når vi kommer så langt. I DK var det svært ved at finde ønsker, men det her bliver det nok lidt svære. Når man bare peger, og venter nogle sekunder. 
Jeg er virkelig glad, for alle de fine ting jeg har fået af dem. De har været udover det normale gavmilde. 

Da vi kom hjem skypede jeg med en af mine veninder fra DK (Mie), det var virkelig godt at høre en velkendt stemme. Jeg savner slet ikke DK, men det er nok fordi jeg oplever så mange spændene ting her. 
Vi tog en til Columbus circle, hvor vi lejede nogle cykler. 
Det var helt vidunderligt at cykle igennem Central Park, med en lidt brise på huden. Det har været noget så varmt, pga de høje bygninger skærber vinden. 
Jeg følte at vi var med i en film, fordi man har set Central Park så mange gange i film. Under turen stod tiden helt stille, hvor jeg ikke kunne andet end smile og se forundrende på alt i parken, følte mig virkelig lykkelig. 

Jeg har tænkt rigtig mange gange, at det her ikke kan være rigtigt. 
Især når jeg vågner, det er som om min drøm er virkeligheden og omvendt.

Jeg snakkede med min værts mor, om at jeg allerede følte mig hjemme her. 
Og hun blev virkelig glad, fordi det var også sådan hun ville have det, at jeg var en del af familien. 
Turen var på 5 km. min værts far løb, så han blev ret svedig. 
Så vi gik tilbage, det var pinligt nok faktisk første gang, hvor jeg sådan rigtig gik fra et sted til et andet.
Turen tilbage var rigtig dejlig, jeg elsker atmosfæren her! 
Der er bare sådan en god stemning, enestående livsglæde. 

Det bedste af alt det her, er at jeg har fået en familie, som er så søde/rare/venlige mod mig, og som virkelig engagere sig i mig. 
Jeg kan virkelig mærke at de gør deres bedste, så jeg kan føle mig hjemme og en del af familien. Det er jeg så taknemlig for, jeg kunne ikke havde endt et bedre sted!
Knus.


Turen i Central Park.


Et smut forbi Abercrombie and fitch.
Nike butikken, en virkelig fed butik.
Tid, jeg får nok ikke så meget tid til at opdatere min blog, når jeg starter i skolen.
John inde i nike butiken.
Den oprindelige (1) Tiffany. 
På vej hjem. 
I elevatoren. 
I Central Park for første gang.
Bryllup.
Min smilende værts mor Lynn.
Båd udlejning. 
Der var virkelig mange i parken, turister, New yorker, løber, power walker, skovture, sovende  mennesker.
En smuk udsigt -take a break.



Der er mange forskellige mennesker og kulture, nr. 2 person tror at det var en mand(?) not sure. 


Apple butikken ligger under jorden!
Apple butikken har åben 24 timer alle dage! vildt
Avenue Pak street. 
Mine nye nike sko!

nr. 2 
fik en masse flotte ting.


Enya og jeg tog til et is sted om aftenen, du tog selv is og krymmel and stuff. Jeg elsker deres slogan "Today is a good dag". det var lige mig, alle dage er god! (undtagen nogen).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar