fredag den 28. november 2014

Why not?

Den velkendte bro, som tit popper op på bloggen:) The Queens bridge

 Havde en skøn lille gå tur rundt i kvarteret, hvor jeg fik købt nogle gode julegaver.

 Mødtes med min bedste veninde Jessie fra CGPS, nede downtown til lava kage (chokolade kage fyldt med flydene chokolade, så lækkert) Vi gik til Hudson River, hvor vi sad et godt stykke tid og snakkede om alt det vi havde oplevet over sommeren og alt andet mellem himmel og jorden (som vi normalt gør). Aftenen var dejlig varm, hele 15 grader, så vi sad der længe.

 Tog en tur ned til Soho, hvor jeg gik rundt og tog billeder med mit black/white kamera 
Jeg fik købt en masse julegaver til familie og venner (igen).

 Besøgte Visual art college (SVA, hvor jeg allerede har ansøgt) west village Downtown ish. Lynn min amerikanske mor, var med mig og vi spiste frokost efter besøget på Le Pain. (Deres hot Apple Cider er virkelig god)

 John er medlem af et Dogpound (fitness gruppe), som træner hverdag kl 5 om morgen, Hugh Jackman er også medlem. Så vi havde fået billetter til et af hans show på Broadway, The play hedder "The River." Det var et virkelig interessant theater stykke, om en mand der var virkelig fanget af at fisk, også så man hvordan han bragte forskellige kvinder med op, hvor han havde en rutine med dem. Der var et eller andet mystisk over ham. Han levede i en hytte som var isoleret fra omverdenen, stykket sluttede ret åbent. Efter showet fik vi lov til at komme backstage og tage et billed med the Dogpound+hugh, også hilste Hugh Jackman selvføgelig også personligt på os:) Det er sjovt hvordan man har idoler, også endelig når man møder dem er de jo bare ligesom os, rare og nede på jorden (største action idol The Wolverine). Poster billedet senere, når jeg får det sendt. Ps jeg står lige foran ham på billedet. 

 Der var en aktion, til velgørenheden, Hugh tog bud og solgte to af sine trøjer til 6000$ pr stk. Også råbte han sine fitness venner op inklusivt min amerikanske-far op (John O'Neil) op på scenen, for at lave 50 armbøjninger. (John var ikke med os, så der var to andre fra holdet, som gjorde det, den ene havde vi Thanksgiving med Kirk). For hver 10 push ups gav Hugh 1000$ så han endte selv med at give 5000$ til velgørenhed. 

Har fået købt min korte Graduation kjole, fra BCBG så nu mangler jeg kun den lange hvide kjole og hatten+kappe, også er jeg klar til graduation d. 22 maj

 Tog en tur til The Metropolitan Museum, fordi jeg havde en opgave i AP art history, hvor jeg skulle tage selfies med gamle kendte art pieces. Så det kunne jeg jo lige så godt gøre, nu hvor det ligger "lige om hjørnet." Også, så jeg dette træ og syntes at det var flot, så tog en caption af det.

 Før jeg tog ind på museumet sad jeg på en bænk og spiste mine pomfritter, som jeg lige havde købt på Shake Shack. Der var relativt stille, der hvor jeg sad, så jeg sad der et stykke tid bare kiggede og tænkte.  

 Dette her er min yndlings udstilling på The Met, nemlig den Egyptiske udstilling, rummet er så stort og overvældene med det store temple (The temple of Dendur), importeret fra Egypten. 
Fik taget nogle billeder til opgaven også lagde jeg mig ned på en bænk ish ting og læste i min "dream dictionary." (Ved godt at jeg er meget i mit eget selvskab, men det er vel rart nogle gange, især når man går på en pige boarding school og er sammen med folk 24/7).
  
 Tog også et smut til den græske udstilling. 

 Fik lige et selfie med The marble portrait head of the emperor Constantine 1
Roman, Constainian period, ca A.D 325-370 

 Ved et lille springvand, fik jeg et ønske, hvem ved? måske går det i opfyldese.

Gik hjem fra The Met 20 blokke 5 avenues, bare fordi jeg havde lyst, det er frihed for mig. 

Det var en lille opsummering på min uge
Knus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar