mandag den 4. marts 2013

Far far out

The Cemetery 

I torsdags kørte jeg til Valhalla, som er en lille forstad by i NY staten. 
I Valhalla skulle jeg tilbringe 4 dage med 50 andre udvekslingsstudenter og 30 amerikanske studenter, det var V.I.F der havde inviterede og arrangerede det for os, (Valhalla, International, Font).   

På vej der hen kørte vi igennem et kæmpe kirkegårds område, som var kilometeres langt. Det var virkeligt et stort chok for mig at se, og en kæmpe kontrast til skyskraberne i byen.   
Jeg kommer hjem til Kelly som bor i et lille hus med 2 søskende, forældre, 2 hunde og en kat. Familien var rigtig søde og velkommne mod mig, så det var jeg rigtig glad for. 
Om aftenen mødes vi med de andre studenter, hvor de havde arrangeret en velkomst "mingle" fest for os, det var virkelig en amerikansk aften med en masse sodavand, kage og diverse usunde ulækre ting. 

Næste dag mødes vi på skolen ved 8 tiden, da får jeg et lille indblik i deres skole hverdag. (Jeg er godt nok glad for min skole, denne her skole føltes lidt kold, ikke fordi der var noget gal med den).   
Vi kørte derefter i gule skolebusser en time tids væk, hvor vi snow tubede 
= kælke i store ringe. 
Det var rigtig sjovt, selvom jeg fik rigtig våde tær. 
Vi havde alle det rigtig sjovt i sneen med en masse smil og grin.  
Da vi kom hjem så 7 piger + mig Titanic hjemme hos Alexia,  som boede lige ved siden af Kelly. 
Det var godt nok lang tid siden jeg havde set den film, så det var rigtig hyggeligt at få den opfrisket. (En film som aldrig går af mode). 
Om aften tog vi til Arkaden, som er et spille sted (uden penge med med kuponer) og vi spillede også lasertag, som var super sjovt! 
Vi kom hjem ved 1pm jeg snakkede lidt med Kelly før jeg sov, det var rigtig hyggeligt. 

Dagen efter fik vi lov til at sove længe, hvilket var dejligt. 
Om eftermiddagen tager vi til Westchester mall, hvor vi fik dagen til at gå sammen med alle de andre, da der ikke er meget at lave i Valhalla. 
Om aftenen tog vi hen til skolen, hvor vi spiste amerikansk mad og hørte nogle taler. 
Amerikansk mad har ikke særlig meget smag, det er bare friture og brød. 
De havde så arrangede en fest for os med DJ (haha), det var meget fedt siden det var lang tid siden jeg sådan har rigtig danset. 
Det tog mig tilbage i tiden, til 7 klasse hvor jeg tog til nogle små ikke alkohol fester med mine venner. 
Men vi havde det rigtig sjovt alligevel og dansede stadig natten væk! 
Derefter kom alle forældrene og kørte os til et rigtig amerikansk Diner. 
Jeg følte lidt at vi var med i en rigtig teenage amerikansk film, for vi kørte igennem det uhyggelige gravsted område og mødtes alle på det lille fastfood place. 
The Diner lå midt ude i næsten ingen ting som havde få kunder, men vi fyldte det hurtigt op og de fik hurtigt travlt med de mange kunder.
Jeg fik en vanilje is da jeg tænkte det ville komme hurtigt, men det gjorde den ikke da de ikke var vant til så mange kunder på en gang. 
Vi hyggede os til kl. lidt over 1.pm med højlydt snak og sluderen, om natten frøs jeg så meget at jeg sov med mine ski bukser og jakke, da de næsten ikke havde varme i huset. 
Så jeg glædede mig til at komme hjem til min varme seng i byen som jeg skulle hjem til næste dag. (Da jeg kom hjem følte jeg mig næsten syg).
Vi spiste fælles morgen mad, med selvfølglig donuts og muffins = en typisk amerikansk morgen mad. 
Jeg glædede mig dog til at komme hjem til mine vante omgivelser, for der var næsten uhyggelig stille i Valhalla. 
Ved dog ikke rigtig hvordan jeg får det når jeg kommer hjem til Sorgenfri, siden jeg nærmest var skræmt i Valhalla. (haha) 

Jeg havde fået en stor nok bid af den amerikanske forstads liv i de 4 dage, tror også jeg fik et rigtig godt indblik i det lidt mere normale amerikanske kultur. Siden jeg bor på Mahattan, får jeg ikke et så præcis indtryk af den amerikanske kultur, så jeg er rigtig glad for mine 4 dage i Valhalla.  

Jeg glæder mig dog stadig til at komme hjem til Sorgenfri, med lidt natur og fuglesang.  

Knus. 
Ps. Tusind tak for at du stadig læser med i mit eventyr i USA.  
    
 forstil dig med gråt vejr eller om natten at kører i gennem det her med gravstene på begge sider af vejen! 
(Det her er et billed fra Valhalla).
I overlevede 4 dage..

 Ina og jeg til festen!

 Lasertag! med Starry.

Hamster Kotomi


 Der var altså et eller andet spøgelses agtigt over denne her by. 

 Skolens Kantine, er rimelig glad for columbias.



 De velkendte donuts!

 Kotomi fra Japan.

 Veslemoey fra Norge. 





 Mig og Kelly

 Sebastian fra Tyskland og Starry fra Kina

 Talerne

 Go Asians!

 Diner!


 Diner

 Mig og min is

 Pigerne jeg sad sammen med.


Søde Susie
 Amerikansk morgenmad.


 Den franske pige.

Os alle sammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar