fredag den 31. august 2012

In the middle of New York's heart.

So much to see and so little time! 

Vinkede en gul taxa, og kørte til the west side. 
Gik lige forbi Central Park, ned af en gade til Columbia Prepartory School, 
som jeg skal state på d. 6 September. 
Lynn introduceret mig til en dame (Monica V), som fortalte mig lidt om fagene og at jeg skulle gå i 11 grade(Junior). Monica mindene mig virkelig meget om min engelsk lærer i DK, hun var en så farverig og interessant person.
Jeg fik stukket en 37 siders langt hæftet i hånden, som var fyldt fra top til tå med fag jeg kunne vælge lige fra flere fysik klasser til kreative klasser!!! Det var helt vildt!!  
Nu er spørgsmålet bare hvilke fag skal jeg vælge? jeg skal vælge 3 hovede fag, 2 Klubber og 1 sport inden tirsdag (af hvad jeg har forstået indtil nu). 
Fik så derefter en rundvisning på nord siden og vest siden, hvor alle highschools elever skal være.
Jeg fik også snakket med en matematik lærer, som inviterede mig ind på hendes kontor. Hun viste mig nogle matematik bøger, og stillede mig en masse spørgsmål om matematik. Hun kunne ikke finde ud af for et level jeg skulle have matematik, så jeg skal prøve i en uge begge klasser. Også kan jeg selv vælge , hvad jeg føler mig mest tilpas i.
Da vi kom ned igen fra 5 etage, fik vi ind i en stor hal, hvor the volleyball girl team trænede. Der fik jeg også en snak med læren, som ville have at jeg kom på tirsdag og trænede med pigerne. Glæder mig rigtig megt til træne med dem, nogle af pigerne går i de kommende klasser jeg skal gå i. Så det bliver godt at lære nogle af pigerne at kende før skolen begynder.  
Alle etager lignede virkelig meget hinanden, så jeg nåede at blive forvirret på den her ene lille rundtur. Så glæder mig til at blive endnu mere forvirret, når jeg på torsdag, skal starter og hvor jeg skal finde rundt til mine klasser, mens der er en masse elever, på gangene og trapperne! Det bliver nok en overdrevet forvirrende dag. 

Enya, John og jeg kørte til Westcheaster 20 km. ud af NY. Jeg fik min først ride undervisning, på en hest der hedder Toast Roaster. Det var virkelig mærkeligt, for jeg fik undervisning på engelsk, og jeg kender ingen af fagtermerne. 
Så følte mig lidt hjælpeløs og dum, men jeg ved at det kommer til at ændre sig. 

Senere på aftenen tog vi ind til Times Square og så "Step up Revolution" i en biograf. Det var virkelig en oplevelse, dansende var virkelig godt koreograferet.
De fik det til at se så let som at gå, men ville slet ikke kunne forstille mig alt det træning der ligger bag hver eneste dans. 
Da vi kom ud så byen helt anderledes ud, den lyste natten himlen op, det så nærmest helt lyst ud, ligesom midt på dagen. Det slog fuldstændig mine ben væk under mig, det var virkelig smukt. Så smukt at selv nu hvor jeg skriver ryster mine hænder og knæ stadig af omvæltningen (in the good way). 

Det har været sådan en spændene dag, med så mange nye oplevser. Har fået virkelig mange fede indtryk af byen. 
NYC har så mange udtryk, at du hele tiden for nye indtryk på forskellige tider af døgnet det er ubeskriveligt! UNIKT  SPEAKLESS

Fra dagens opleveser! Knus. 


Neglebar! Enya og jeg fik pedicure på fødderne, og imorgen kl 10.00 skal vi der hen igen og få lavet pedicure neglene:) Og John fik fod massage.
John (værts far).


Enya og jeg i Subway!
I midten af alt.
Kan kun kigge op.


Biografen! Noget anderledes.


Speakless! 
STARBUCKS       



NEW YORK TIMES SQUARE! 
USA. 
REPRENSENT JOHN O'NEIL.







COCO         

Ingen kommentarer:

Send en kommentar