torsdag den 23. maj 2013

Last school day

Columbia Prepaeratory School

Så kom dagen endelig, som jeg tænkte på den dag jeg startede her på Columbia Prep. Dengang tænkte jeg på hvad jeg ville tænke på, når jeg gik ud af skolen. Undtagen jeg "imagine it" meget bedre, for jeg tænkte at jeg ville være glad over at jeg havde fuldførte et år på CGPS, men tvært imod følte jeg mig trist og ville nærmest ikke have at skole dagen skulle ende... 
Dagen var lidt tom, der var en mærkelig stemningen igennem hele dagen. 
Jeg fik sagt farvel til alle mine søde lærer, med et afskedsbreve og det hele. 
Man har et helt andet forhold til ens lærer herovre, det er meget mere personligt, selvom det er mere formelt med at man kalder dem Mr. Mrs. and Miss. 

Jeg har virkelig nydt at gå i skole hver dag i de sidste 9 måneder, med alle mine venner i de forskellige klasser. Og jeg kommer sådan til at savne Columbia Prep (CGPS), da jeg har brugt det meste af min tid der. For jeg kom virkelig til at holde af the high school livet, hvor alting forgår lige fra 7-21 om aftenen også i nogle weekenderne. 
Jeg har også prøvet så mange departments som muligt lige fra Volley ball (athelete's), Theater (anonymous), Art, Music and a lot of CLUBS: art appreciations, dance, guitar, ukelele, chorus x2. 
Jeg er så glad for at jeg havde så mange muligheder på min skole, som har de bedste faciliteter og school spirit, som man slet ikke kan opleve i DK. 

Min sidste klasse på dagen var engelsk med Mr. Cramer og to andre piger (victoria og Morgan), da alle senior allerede havde forladt skolen var vores klasse lille. 
Jeg kiggede hele tiden på klokken og ønskede at den ikke ville slå 5min i 3. Jeg fik et hurtig flash back til tilbage på den første dag på skolen, hvor jeg var helt ny og havde ingen anelse om hvad skole året ville bringe. Jeg kan huske at det var så overvælde at stå i mængden af alle de børn og unge, som jeg ingen kendte. Men jeg tog det med et stort smil og prøvede ligeså stille at vende mig til det og passe ind. Da klokken ringede den sidste gang i det her år, spillede de national sangen over højtalerne, det mindede mig om "Grease," hvor de ender skolen med den sang over højtalerne og alle skriger og danser. Det var ikke lige det der skete her, jeg træskede ud af klassen med de andre. 

Selfølgelig øsede det ned med regn da jeg kom ned til udgangen fra femte sal, min ven Chad tilbudte mig at eskortere mig til bus stop stedet, da han var så heldig at have en paraply. 
Det øsede så meget ned, at det ville havde været dumt at takke nej. Så vi gik ned af Central Park West 93. Jeg havde ingen klasser med Chad, så jeg havde ikke snakkede med ham i lang tid, så det var dejligt at catche up med ham. Da vi kom til mit bus stop sted passerede vi det, fordi vores samtale var ligeså godt kørende. Vi gik mod 72 hvor jeg alligevel skulle til kickboxing kl 19, vi bestemte os for at hænge ud til han skulle til athelete's dinner på skolen (pga track), jeg var også inviterede pga volleyball. Men jeg ville hellere til kickboxing, og jeg følte at det havde været så længe siden efteråret og jeg har ikke rigtig holdt kontakten til volleyball pigerne. Vi gik ned at Columbus street, hvor vi kiggede efter et sted at spise. Vi endte op på et rigtig godt mexikansk sted, som jeg havde været på  før. 
Vi snakkede om vores planer for sommeren da der ikke er længe til, det har følt som tusind år siden det var sommerferie sidst. Når jeg tænker tilbage var alting så anderledes, jeg vidste ikke engang hvor jeg skulle hen i USA på det tidspunkt og hvor mange vidunderlige oplevelser der ventede på mig. 
Chad skal til Frankrig i en måned og studere (lidt det samme princip som mig exchange), det tror jeg bliver rigtig godt for ham, siden han elsker Eruopa. Jeg ser frem til en skøn sommerlig sommer i DK, med min familie og venner. Der er bare noget ved sommeren, duften er anderledes og atmosfæren ændre sig. Jeg forbinder sommer med - smil, latter, bareben, venner, familie, uendelig tid, blomster, grøn, gul, havet, is, københavns strøg, svømme. Livet er så meget lettere og gyldent i sommerens sol. 

Back on track: 
Chad og jeg fik den ideé om at se hvor lang vi kunne gå fra Uptown to Downtown en dag, så hvorfor ikke starte i dag? 
Vi gik fra 93-35 = 58 blokke, så hvis du har været i NYC ved du hvor ømme dine fødder vil være efter. men det var så hyggelig at gå og snakke og opleve byen i regnvejr på fod. 

Da vi ramte 35 street tog vi toget uptown igen, jeg stod af ved 72 da jeg skulle til kickboxing. 
Jeg havde lidt tid før jeg tog til klassen, så jeg fik mulighed for at købe en smoothie (så sund som jeg nu er haha). Jeg nyder virkelig at gå til kickboxing, som jeg har gjort næsten hele mit ophold her. 
Det er et rigtig hyggelig lille sted som jeg går til hver torsdag, og jeg føler at jeg er blevet stærkere og bedere. 

Knus:) 

Ps.
Imorgen skal jeg til CGPS mooving up day, hvor min grade rykker op til senior! 
Og jeg skal nok snart skrive om mit smukke prom! Når jeg engang får i de billeder.

 CO president valg i skolen

Painting and drawing, min ynglings klasse. 

bordene, som man sidder ved hvis man ikke har klasse. 



 Min veninde Val, som også havde sin sidste dag pga hun flytter til Rom.

 Mig i kantinen, fri mad! (maden er gratis, der er salat bar, sodavands maskiner, hot chocolate, french vanilie, varme retter, yogurt deske, juice, smotthie og du kan få lavet din egen snadwich. rimelig luksus her på CGPS.

 Mexikansk frokost.

 Regn vejr. 


følte mig som en druknede mus.


     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar