søndag den 12. maj 2013

Happy Mother's day!

Glædelig mors dag! 

I denne weekend lavede jeg en hel masse på trods af jeg var helt udkørt efter de mange fyldte weekender og underskud af søvn. I fredags var jeg sammen med Matteus fra Brasilien, som er fra Roadtory. Vi fik set en hel del af byen og fik gået hele 3 timers gå gang, rundt i byen. Vi startede ved det public library, det var første gang jeg havde været der. Det er det smukkeste biblotek som jeg har været i, med højt til loftet og smukke dekorationer. Derefter tog vi Subwayen downtown, jeg var så træt at jeg missede vores stop, så vi kørte hele vejen ned til Brooklyn Bridge. Matteus havde kontaktede en af hans udvekslingsstudent venner, som var i NYC så vi mødes med hende nede i Battery Park. Så det tog lige to timer, Vi gik over Brooklyn Bridge og fik den bedste is man kan få i byen. Også aftalte vi med Caroline (YFU' student- DK) som bor i Brooklyn at mødes på upper east side og se Great Gatsby. På vores vej uptown gik vi igennem China town og forbi little Italy. Desværre da vi kom til biografen, var der udsolgte billetter til filmen. Så vi tog i stedetpå Shake Shack (burger sted) og fik burgers. 
Det var rigtig hyggeligt, at sidde og snakke med dem, da Matteus har meget at sige. 

Igår (Lørdag) Tog jeg på The Metropolitan museum og så the Punk exhibition og deres old fashion photo's udstilling. Det var en rigtig god udstilling, jeg overvejer lidt at tage ind og se den igen, pga de mange kreative billeder (photo's og punk fashion). 
Jeg gik også i mit ynglings rum på the Met, den er det egyptiske udbygning, hvor der er er dejligt højt til loftet og med en masse sol lys og en lille springvand ish thing), Der var jeg i en halvanden time hvor jeg læste The Great Gatsby færdig og skrev i min notes book. Vejret var rigtig underligt den dag, for luften var rigtig humid og der var overskyet hele dagen. På vej hjem købte jeg mine prom sko, som er fra Steve Maden. 

I dag tilbragte jeg med nogle lektier om morgen, ved eftermiddags tid tog jeg med Enya i Central Park, hvor vi fandt et dejlig spot midt i solskinnet. Efter gik vi ud og shoppede ved 3rd avenue, da jeg vi kom hjem slappede jeg af med at se lidt tv osv. 

Siden det er mor's dag tog vi ud og spiste på en god mexikansk restaurant, det var rigtig hyggeligt.Det er en rimelig stor dag her ovre, for alle sagde Happy mother's day. Jeg er kommet til at elske alle deres små helligdage, så når jeg kommer hjem har jeg tænkt mig at starte en "klub" for amerikanske traditioner, har allerede mit første medlem som også er på exchange år i Californien min veninder Caoimhe Willemoés.  

i sidste weeknd Var jeg i Massachusessts og besøge min værts bror Sage at Amherst college, han havde en forårs koncert med sit orkester. Det var meget professionelt og virkelig godt elsker lyden af violiner.


Mange Knus
Lærke

Jeg vil bare lige ende med at dedikere dette indlæg til verdens bedste mor (DK), som er alt en datter kunne ønske sig for hun har  de bedste egenskaber en moder kan have: kærlig, betænksom, humoristisk, positiv, klog, forståelse, kreativ, supportive og som har hjulpet mig til at være den som jeg er i dag. 
Tusind tak for alt jeg elsker dig mor, til månen og tilbage 


I colleget, i et af deres huse, hvor de studerende bor.


De har mange faciliteter blandt andet deres eget natur histotrisk museum.


Det var super dejligt vejr! Amherst ligger langt ude i en forstads by med den smukkeste natur. Det var en smule mærkeligt, fordi der var så stille der ude. 



Den dejlig beroligende farve i hotel værelset.


Et smukt forårs træ:)



 Vi var ude at spise på en lækker restaurant.


Luka


Til koncerten, jeg kan ikke forstå hvordan nogle kan skrive sådan nogle lange symfonier. Eleverne havde formelt tøj, en anden standard end i DK.



Et billed af min udsigt ud til the queens bridge, (fra min seng). 


Central Park i sidst bedste.


Enya:)



Park Avenue, en af mine ynglins avenue's.




Lynn den bedste værtsmor en student kunne ønske sig 


Familien



Ingen kommentarer:

Send en kommentar