onsdag den 19. december 2012

6 dage til jule morgen! Wow

Hey! 

Lige nu sidder jeg og tager en pause fra min stak af lektier:) 
Jeg sidder nemlig på Starbucks 61st 1 Avenue, hvor jeg får noget varmt at drikke og nyder livet. (Jeg elsker stemningen her det er den bedste stemning, man kan finde her på Manhattan). 

I går havde jeg den længste dag i mit liv, for jeg ankom i skole om morgen kl. 7.30 og gik ud af skole skolen kl. 18.15, for jeg havde guitar undervisning. Efter skole brugte jeg på at lave en masse lektier. 
Nu forstår jeg lige pludselig forskellen på en public skole og en privat... Lektierne og presset fra lærerne, hvilke giver en kæmpe forskel. 
Nåh.. det var et lille indblik i en af mine lange dage, jeg ikke i har lyst til at hører mere om. 

Her i sidste weekend var jeg i Lincoln center teateret, sammen med Enya, Emily og Jessie, vi så et 3 timers langt teater stykke "War Horse." 
Det var fantastisk, de var virkelig professionelle til at udtrykke hver eneseste lille øjeblik af historien. Det lyder lidt "lame" men hesten var en dukke, som var styret af tre mennesker. 
I starten var hesten ikke større end en stor hund, jeg tænkte at det virkede lidt urealistisk og jeg havde forventet at dukken var lidt større. 
Men det var kun introen, for dukken blev hurtig byttet ud med en dukke der var på størrelse med en rigtig hest. Det var helt utrolig hvordan de fik den kæmpe dukke til at bevæge sig, som en rigtig hest, alle detaljerne var husket, ørerne, lydene og strukturen af hesten, som var det en rigtig hest der stod på scenen. 
War horse er også en film af Steven Spielberg, som også har de utroligste skærm billeder og filmet fra de flotteste vinkler, så hvis du får lyst til at se en god familie film, skulle du vælge den.
Teater stykker var et fænomen, jeg elskede det virkelig. 
Men selvfølgelige har filmen mere på historielinjen, men de er gode på hver sin måde. 

Der er kun 6 dage til julemorgen d. 26!! 
Dagene er fløjet afsted, føler næsten ikke at det har været jul, for jeg har haft så travlt. Julen her er bestemt noget andet her, det er virkelig en spænde oplevelse at opleve julen her, for så finder man virkelig ud af hvad man virkelig elsker ved den gammeldags danske jul. 
Jeg glæder mig så meget til på fredag, for så får vi endelig juleferie som var varer til d. 7 januar! Så det bliver dejligt at kunne slappe lidt af her i julen. 
Vi har fået rejst jule træet og pyntet det, med en masse julepynt også har vi fået lagt julegaverne under træet. Der er så mange gaver og vi er kun 5 mennesker. Jeg får lidt dårlig samvittighed, når jeg hører om børn som ikke får julegaver, men heldigvis støtter min familie lidt. For vi har købt nogle gaver til børn, men stadig bliver jeg lidt trist når jeg ser alle de børn i min skole rende rundt med Ipads og Iphones, som ingen ønsker har, fordi de har det hele. 
Ja, jeg ved godt at jeg ikke er meget bedre end de børn på min skole, men vi bestemmer vil ikke hvor vi ender her i verdenen. Jeg ønskede mig ikke noget til jul, for jeg har det jeg har brug for og mere til. Men alligvel ligger der mindst 10 gaver under juletræet med mit navn på. Gad vide hvad det er, for jeg ønskede mig nogle solebriller, til min Hawaii tur i febuar. 

Ja verdenen er ikke fair mod alle, men det får vil os til tro og håbe på det bedste.

Knus. 


Fik en uventet pakke fra min søde familie fra fyn (Bent, Hanne, Mette og Jonas) Tusind tak for tankerne og gaven, det betyder meget for mig:)   
To advents gaver jeg åbenede i dag, fra min mor, far og søster, tusind tak:)

Enya's nøddeknækkere, som hun fået i de sidste 9 år, vores vindu er fyldt med dem. De er lidt uhyggelige.
Jeg har fået en jule sok med mit navn på!
Vores "ægte" smukke jule træ, elsker duften er gran i stuen.
Btw. det er blevet importeret fra north Caroline i en boks, det tog 24 timer fra at de huggede træet ned og fløj det her til NY. Hvad man ikke gør for at få det perfekte juletræ.
Noget af min julegave til John og Lynn:) 
Her er der et lille indblik i nogle af gaverne under juletræet.
Lynn's klokker, som hun har fået hver år i 16 år, jeg synes det er en hyggelig tradition hendes mor har.
De mange julehilsner, elsker at de her i USA sender julekort med billeder af familien. Det burde vi også gøre i DK. 

Syntes bare billedet var smukt med farverne.

Jeg var med Ina her sidste, sidste lørsdag i Union Square, hvor vi gik på et hyggelig julemarked, som var fyldt med mennsker. Der gik vi rundt og hyggede i nogle timer, og vi endte med at spise pizza og spise cup cake også var kl 22. var dog først hjemme kl. 23.30 fordi jeg ikke kunne finde ud af at tage subwayen, så endte med en taxa efter havde prøvet at komme hjem i lidt over en time.

Ina flytter her imorgen, så ser hende først igen på Hawaii turen, som jeg glæder mig så meget til (tak mor og far)
(Ina) Tusind tak for de mange oplevelser med dig;) turen herover, columbia circle, times square og union square! Glæder mig til at se dig igen!
Knus.   
Det duftede super godt! På markedet.

Ina og pizza stedet.
I søndags var jeg i Connecticut for at besøge nogle venner af familien. Vi se den lille pige ballet show nøddeknækkeren, det var rigtig hyggeligt. Det var et rigtig amerikansk hus, med fire etager og et kæmpe køkken og et basketball net i indkørelsen.

Det er så trist og uretfærdig vedrørende skyderiet i connecticut, jeg var så chokeret over at hører og læse om det i avisen og newsene.
Man skal være rigtig langt ude for at være så sindssyg at tage 20 små børns liv og 7 voksne!
Også her til jul, hvor alle de små børn har været så spændte på deres gaver, og som stadig havde en fremtid.
Det er helt utænkeligt at det skete, så jeg håber at de snart gør noget ved NRA og får det det til at stoppe, for det er gået fuldstædig af sporet.
REST IN PEACE til ofrene. 
Balleten.
Glædelig jul:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar